Nechte své myšlenky volně plynout a následujte je. Kdykoli, kamkoli – se skutečným dobrodruhem, S‑Crossem. Získejte s ním dosud nepoznaný rozhled, zažijte radost z pohybu v jakémkoli terénu, ochutnejte novou dimenzi výkonu a poznejte originální design, který je tak troufalý, jak jen crossover může být. Kamkoli Vás představivost zavede, s S‑Crossem bude každá volba perfektní. Stanovte si svůj cíl.
Zvládněte své každodenní úkoly s lehkostí na palubě opravdového univerzála. S‑Cross je o přijmutí všech výzev moderního života. Nabízí funkčnost, flexibilitu, prostor, komfort a styl SUV, na hony vzdálený městské džungli. Bez ohledu na okolnosti, S‑Cross je ideální způsob, jak začít. Stanovte si svůj cíl.
Vzhled, který prahne po dobrodružství: S‑Cross je tak odvážný a sebevědomý, jak vypadá. Objevte design, který definuje dospělý crossover. S robustní maskou, svalnatým SUV stylem a velkým vnitřním prostorem. Rozený průzkumník plný dynamiky a síly.
Podívejte se do silné tváře. Troufalá přední část je dominantou designu s robustním SUV charakterem. Impozantní maska chladiče zvedá celou kapotu výš a spolu s ochrannými prvky nárazníku a LED světlomety vyzařuje sílu a neohroženost.
Trojrozměrně uspořádané, vysoce výkonné LED výbojky posilují dynamický design přídě. Obrysová světla jsou tvořena úspornými LED diodami, které zároveň zastávají funkci denního svícení.
Tenké oblé křivky nových LED svítilen dávají zádi vozu ostřejší charakter.
Mlhová světla s chromovaným orámováním odrážejí dynamické kontury hlavních světlometů.
Aerodynamicky tvarovaná zpětná zrcátka přispívají k minimalizaci hluku a odporu vzduchu a také nízké spotřebě paliva. Do krytů zrcátek jsou umístěna směrová světla.
Střešní ližiny kombinují praktičnost, elegantní vzhled a propracovanou aerodynamiku.
17" kola z lehké slitiny s leštěným povrchem
17" kola z lehké slitiny
16" ocelová kola s poklicemi
Design sportovně stylizovaných disků kol zvýrazňuje dynamický charakter S‑Crossu. Jejich aerodynamická optimalizace a pneumatiky s nízkým valivým odporem napomáhají snížit spotřebu paliva.
Připravte se na dechberoucí výhled. Panoramatické střešní okno složené ze dvou posuvných skleněných panelů otevírá nad Vašimi hlavami obrovskou plochu, aby mohla Vaše fantazie dobýt celou oblohu. Ve dne v noci, z libovolného sedadla ve voze, nechte ten úžasný pohled, ať Vás inspiruje k novým dobrodružstvím.
Elegantní, plynulé křivky a vysoce kvalitní materiály v každém detailu: po usednutí do S‑Crossu se Vás zhostí pocit dynamického pohybu.
Tempomat udržuje řidičem nastavenou rychlost vozidla. Omezovač rychlosti nedovolí přesáhnout řidičem stanovené maximum, například 50 km/h v obci. S‑Cross také nabízí adaptivní tempomat, který udržuje bezpečný odstup od vpředu jedoucího vozidla.
Za všestranně nastavitelným volantem najdou optimální pozici řidiči všech postav. Seřizovat lze sklon i podélnou polohu.
Dvoustupňové vyhřívání sedáku i opěradla zvyšuje komfort cestujících na předních sedadlech.
Sedadla s velkorysými rozměry, důmyslným prošíváním a luxusním koženým čalouněním dělají z posezení v S‑Crossu skutečné potěšení.
*Některé částí čalounění jsou z umělé kůže.
Dělená opěradla zadních sedadel můžou být individuálně nastavena do jedné ze dvou poloh sklonu. První zajišťuje relaxační pozici posádky, druhá zvětšuje zavazadlový prostor.
Velká vnější zpětná zrcátka jsou uchycena přímo do panelu dveří, což maximalizuje úhel výhledu řidiče i viditelný prostor za vozidlem.
V S‑Crossu je každá jízda napínavá. Je pro něj výzvou každý terén, každé počasí, jakákoli příležitost a kupředu jej ženou legendární geny SUV Suzuki. Zažijte na vlastní kůži ten bezstarostný pocit důvěry a požitku z jízdy s dokonalým společníkem na dlouhé vzdálenosti, který posouvá hranice jízdní zábavy i hospodárnosti.
Suzuki posunulo svou proslulou technologii pohonu všech kol na novou úroveň, která optimalizuje stabilitu za nejrůznějších silničních i povětrnostních podmínek. Systém pohonu 4×4 AllGrip pracuje v součinnosti s dalšími technologiemi podvozku, abyste měli nad vozidlem za každé situace plnou kontrolu a současně si jízdu maximálně užili.
Systém pohonu všech kol AllGrip Vám dává vybrat ze čtyř jízdních režimů (Auto, Sport, Snow, Lock) pomocí jednoduchého ovladače na středové konzole, který kombinuje volbu otáčením a stiskem.
Prioritou je ekonomika provozu za běžných jízdních podmínek. Pohon všech kol se samočinně sepne při zaznamenání prokluzu předních kol.
Zlepšuje chování vozu v zatáčkách větším přídělem točivého momentu na zadní kola. Současně zrychluje odezvu motoru optimalizací charakteristiky plynového pedálu a točivého momentu.
Režim pro vyproštění vozu ze sněhu, z bláta nebo třeba z písku. Systém přiděluje více točivého momentu na zadní kola, současně se charakteristika stabilizačního systému ESP®* a dalších asistenčních technologií upraví pro uvolnění vozidla. Po dosažení rychlosti 60 km/h se samočinně přepne do režimu Snow.
Optimální režim pro sníh nebo jiný nezpevněný a kluzký povrch. Zlepšuje trakci během zrychlování a zvyšuje stabilitu vozidla.
* ESP® je registrovaná ochranná známka společnosti Daimler AG.
Pod elegantní kapotou S-Crossu se nachází nově zkonstruovaný a mimořádně hospodárný benzinový motor s turbodmychadlem a přímým vstřikováním. Díky jeho spojení s mild-hybridním systémem se můžete vždy spolehnout, že dosáhnete nižší spotřeby a lepších jízdních výkonů než dosud.
Nový motor 1.4 BoosterJet, osazený turbodmychadlem a přímým vstřikováním paliva, dává S-Crossu potřebnou sílu pro bezstarostnou jízdu. Kombinace přeplňování turbodmychadlem s mezichladičem dostává do válců motoru větší množství vzduchu. Díky tomu motor dokáže nabídnout optimální točivý moment v nízkých otáčkách, dokonce už okolo 2 000. Přímé vstřikování paliva přispívá ke snížení spotřeby a zvýšení výkonu, a to přesným dávkováním, načasováním a seřízením tlaku při vstřikování benzinu do válců. Účinnost motoru zvyšují také další nová opatření: elektricky ovládané variabilní časování sacích ventilů (VVT), chlazená recirkulace výfukových plynů (EGR) a vyšší kompresní poměr.
Optimalizované odstupňování převodů zlepšuje spotřebu paliva a jízdní výkony. Vyvažovací závaží přináší příjemnější pocit z řazení a zvýšená tuhost skříně převodovky zmírňuje přenos hluku a vibrací.
Nový mild-hybridní systém přidává tři elektrické součástky: 48V startér-generátor ISG, který zároveň zastává funkci elektromotoru, 48V lithium-iontovou baterii a měnič napětí mezi 48V a 12V okruhem pracující se stejnosměrným proudem. Díky navýšení napětí na čtyřnásobek oproti konvenčním 12 V dokáže hybridní systém při brzdění rekuperovat více energie a při zrychlování zase o to výrazněji pomáhat spalovacímu motoru. To přináší hned dvě důležité výhody: snížení spotřeby paliva a zlepšení jízdních výkonů. V běžných jízdních situacích systém funguje tak, aby co nejvíce snížil spotřebu benzinu. ISG je ale také připraven kdykoliv se zapojit jako elektromotor ve funkcích navýšení točivého momentu nebo podpory při akceleraci – řídicí jednotka volí vhodný režim zapojení elektromotoru podle požadované intenzity akcelerace. Navíc se elektromotor stará o udržování volnoběžných otáček při brzdění. Úplné odpojení přívodu paliva vede k dalším úsporám.
Elektromotor pomáhá při zrychlování, než nastoupí plná síla spalovacího motoru. Hybridní systém díky tomu reaguje rychleji a intenzivněji než obyčejný spalovací motor.
Funkce podpory při akceleraci zahlazuje tzv. turboefekt, přidaný točivý moment elektromotoru slouží k vyrovnání prodlevy před nástupem plného tlaku přeplňování.
Když při vyšlápnutí spojky klesnou otáčky na volnoběh, spalovací motor je v běhu udržován elektromotorem. Díky tomu je možné kdykoliv okamžitě začít zrychlovat, ale na volnoběh se zbytečně nespaluje benzin.
Dlouhá jízda, nebo jen cesta za roh? Do zahraničí, nebo jen po městě? Ať už vyrážíte kamkoli, vítejte v intuitivním, prostorném a flexibilním prostředí. Vytyčte si svůj úkol a spolehněte se, že S-Cross s praktickými funkcemi a důmyslným vnitřním prostorem uspokojí všechny Vaše potřeby.
Vyberte si, kam chcete jet, a užijte si každou minutu cesty. Sedmipalcový dotykový displej Vám dává možnost intuitivně ovládat všechny multimediální funkce, jako je audio, telefonování, navigace a připojení Vašeho telefonu. Vše je rozděleno do čtyř barevných režimů: Poslech, Volání, Jízda a Připojení.
Užívejte si jednoduché ovládání sedmipalcového displeje prostým dotykem prstu. Zařízení Smartphone Linkage Display Audio v sobě sdružuje kromě audiosystému a vestavěné navigace také rozhraní Apple CarPlay, Android Auto™ a MirrorLink™, která umožňují přes displej ovládat vybrané aplikace ve Vašem telefonu.
Apple CarPlay
Android Auto™
MirrorLink™
S Apple CarPlay* můžete využívat všechny důležité funkce svého iPhonu stejným způsobem jako přímo v telefonu: volat, poslouchat hudbu, přijímat a odesílat zprávy nebo používat navigaci, a to pomocí hlasové asistentky Siri nebo přes dotykový displej.
* Apple CarPlay je dostupný v zemích uvedených na následujícím odkazu: http://www.apple.com/ios/feature-availability/#applecarplay-applecarplay.
* Pro více informací včetně kompatibility Vašeho modelu iPhone s rozhraním Apple CarPlay se podívejte na http://www.apple.com/ios/carplay/.
* Apple, Apple CarPlay a iPhone jsou ochranné známky Apple Inc., registrované v USA a dalších zemích.
Android Auto™ rozšiřuje použití platformy Android pro bezpečné používání ve voze. Toto rozhraní je navržené pro snadné využívání služeb Google, jako jsou Google Maps a Google Play Music, s minimálním odpoutáním pozornosti od řízení. Aplikaci Android Auto™ získáte v Obchodu Google Play*.
* Android Auto™ je dostupný v zemích uvedených na následujícím odkazu: https://www.android.com/auto/faq/.
* Většina telefonů se systémem Android 5.0 a vyšším podporuje Android Auto™: https://support.google.com/androidauto/answer/6348019?hl=en&ref_topic=6140477.
* Google, Android, Google Play a Android Auto™ jsou ochranné známky Google LLC.
MirrorLink™ umožňuje zrcadlení různých aplikací z Vašeho chytrého telefonu na dotykovém displeji ve voze. Díky tomu můžete používat příslušné funkce svého telefonu.
MirrorLink™ - pro více informací navštivte: https://mirrorlink.com/.
MirrorLink™ je registrovaná ochranná známka Car Connectivity Consortium LLC.
Displej umístěný v přístrojovém štítu mezi otáčkoměrem a tachometrem přehledně zobrazuje všechny potřebné informace včetně spotřeby paliva, dojezdu, zvoleného jízdního režimu AllGrip (ve vozech vybavených pohonem všech kol AllGrip) a signálu parkovacích senzorů. Součástí displeje je také ukazatel zařazení vhodného rychlostního stupně, který pomáhá snížit spotřebu paliva.
Vestavěný audiosystém obsahuje rádio, CD s podporou MP3, konektor USB a Bluetooth®* pro streamování hudby a hands-free telefonování. Audiosystém je možné ovládat také tlačítky na volantu.
* Bluetooth® je registrovanou ochrannou známkou společnosti Bluetooth SIG, Inc.
Stěrače se spustí automaticky, jakmile na čelní sklo začnou dopadat kapky deště. Rychlost stírání se samočinně upravuje podle intenzity deště a rychlosti jízdy. Potkávací světla vpředu a světla vzadu se automaticky zapnou ve tmě nebo v šeru a podle potřeby se při zlepšení světelných podmínek zase vypnou.
Ultrazvukové senzory umístěné v náraznících pomáhají rozpoznávat překážky při parkování. O jejich vzdálenosti informují řidiče pomocí zvukového signálu a zobrazení na informačním displeji.
Pro zvýšení cestovního komfortu si můžou řidič a spolujezdec nastavit individuální teplotu, každý pro svou stranu vozu.
Stačí mít dálkový ovladač kdekoliv u sebe a můžete odemykat a zamykat dveře S-Crossu nebo startovat motor bez použití klíče.
S‑Cross nabízí veškerý prostor, který potřebujete pro realizaci Vašich velkých plánů. I s pěticí lidí na palubě zůstává pro zavazadla celých 430 litrů zavazadlového prostoru. Ať už vyrážíte za sportem, na rodinné setkání nebo vstříc outdoorové dovolené, chytře navržený S‑Cross má dostatek prostoru pro uložení všech Vašich dobrodružství.
Sklopením asymetricky děleného zadního opěradla (v poměru 60 : 40) lze několika způsoby zvětšit využitelnou kapacitu. Variabilní mezipodlaha ještě více rozšiřuje flexibilitu vozu.
Konzola v přední části stropu obsahuje dvě čtecí lampičky a držák slunečních brýlí.
Kosmetická zrcátka pro řidiče a spolujezdce mají lampičky pro větší komfort při použití za šera nebo v noci.
Středovou loketní opěrku pro přední sedadla lze vysunout do optimální polohy. Její součástí je rozměrný odkládací box s vestavěným konektorem USB.
Výklopná středová loketní opěrka zvyšuje komfort cestujících vzadu. Obsahuje dva držáky nápojů.
Úložná kapsa na zadní straně opěradla sedadla spolujezdce má ideální tvar pro odložení map a knih.
V zavazadlovém prostoru najdete 12V zásuvku a háčky pro bezpečné uchycení nákladu.
Rozšiřujte své obzory s klidem na duši po vzoru svého důvěryhodného společníka. Můžete se spolehnout, že jste dobře chráněni. Neustále. S‑Cross je připraven Vám pomáhat a chránit Vás ve zlomku vteřiny preventivními systémy pro předvídání kolize, případně zmírnění jejích následků, za použití ochranných prvků, aby minimalizoval nebezpečí zranění.
Systém zabraňující kolizi nebo zmírňující její následky používá odraz mikrovlnného radaru v přední části vozidla pro zajištění následujících funkcí:
Při jízdě rychlostí vyšší než přibližně 5 km/h systém detekuje vozidlo před sebou, a pokud hrozí riziko kolize, varuje řidiče, aby začal brzdit. Citlivost systému, tedy čas spuštění výstrahy, lze nastavit na úroveň FAR (daleko) a NEAR (blízko).
Podmínky činnosti systému:
U statické překážky systém pracuje v rozsahu rychlostí vozidla přibližně 5-80 km/h. U pohybující se překážky systém pracuje při rychlosti vozidla přibližně 5 km/h a více.
Pokud hrozí riziko kolize, systém krátce a lehce přibrzdí, aby řidiče varoval a přiměl jej k brzdění.
Podmínky činnosti systému:
Pracuje při rychlosti vozidla přibližně 5 km/h a více.
Pokud hrozí vysoké riziko kolize a řidič silně sešlápne brzdový pedál, systém samočinně zvýší brzdnou sílu, čímž pomůže k odvrácení střetu nebo ke snížení jeho následků.
Podmínky činnosti systému:
Pracuje při rychlosti vozidla přibližně 5 km/h a více.
Pokud je detekováno vozidlo vpředu a systém usoudí, že je kolize nevyhnutelná, automaticky zabrzdí s cílem zabránit nehodě nebo zmírnit její následky.
Podmínky činnosti systému:
U statické překážky systém pracuje v rozsahu rychlostí vozidla přibližně 5-30 km/h. U pohybující se překážky systém pracuje při rychlosti vozidla přibližně 5 km/h a více.
UPOZORNĚNÍ
■ Radar Brake Support nemusí v některých situacích pracovat správně. ■ Systém nemusí být schopen zabránit kolizi nebo zmírnit následky nehody v závislosti na typu překážky, počasí, situaci na vozovce nebo dalších okolnostech. ■ Systém nemusí pracovat, pokud řidič provede úhybný manévr pomocí volantu nebo plynového pedálu. ■ Schopnost systému Radar Brake Suport detekovat překážky a kontrolovat pohyb vozidla má své limity. Prosíme, nespoléhejte na systém a vždy dodržujte pravidla bezpečné jízdy. ■ Přečtěte si prosím uživatelskou příručku, která obsahuje informace důležité pro Vaši bezpečnost. ■ Pro podrobnější informace kontaktujte autorizovaného prodejce Suzuki.
Systém ACC využívá tempomat společně s radarovým čidlem RBS. Mikrovlnný radar měří vzdálenost od vozidla vpředu. Pro zachování dlouhého, středního nebo krátkého odstupu, který si řidič volí podle vlastních preferencí, systém automaticky zrychluje či zpomaluje vozidlo, čímž zvyšuje cestovní komfort.
Pokud je odstup od vpředu jedoucího vozidla dostatečný, S-Cross udržuje konstantní nastavenou rychlost.
Jestliže vozidlo vpředu jede nižší rychlostí než S-Cross, nastavená rychlost se automaticky sníží tak, aby byl zachován bezpečný rozestup.
Pokud vozidlo vpředu opustí jízdní pruh a před S-Crossem vznikne dostatečný prostor, rychlost se automaticky zvýší na původní nastavenou hodnotu.
Výstražná směrová světla se automaticky spustí při rychlostech vyšších než 55 km/h v situaci, kdy řidič začne znenadání intenzivně brzdit. Včas tak varují vzadu jedoucí vozidlo před nebezpečím.
1. Náhlé brzdění při rychlosti vyšší než 55 km/h.
2. Výstražná směrová světla se automaticky spustí a varují vozidla vzadu před nebezpečím.
3. Uvolněním brzdového pedálu se varování vypne.
Pokud ztratí kola přilnavost k povrchu, systém ESP® automaticky zasáhne do chodu motoru a brzd, aby řidiči pomohl udržet vůz pod kontrolou.
* ESP® je registrovaná ochranná známka společnosti Daimler AG.
Elektronický systém, který usnadňuje rozjezd vozidla ve svahu. Zabraňuje totiž couvnutí S-Crossu ve chvíli, kdy řidič přesouvá nohu z brzdového pedálu na plynový.
Mimořádnou ochranu posádky zajišťují čelní a boční airbagy pro řidiče a předního spolucestujícího, kolenní airbag řidiče a záclonové hlavové airbagy po obou stranách.
Airbagy jsou pro názornost zobrazeny v nafouknutém stavu.
Systém TPMS (Tyre Pressure Monitoring System) varuje řidiče při poklesu tlaku v pneumatikách pomocí zobrazení na informačním displeji. Každá pneumatika je monitorována individuálně pomocí senzoru ve ventilku.
S-Cross byl navržen podle komplexní filozofie TECT (Total Effective Control Technology) automobilky Suzuki. Výsledkem je konstrukce karoserie, která efektivně pohlcuje a rozptyluje nárazovou energii v případě nehody.
Systém samočinně vypne motor při zastavení vozidla (například na semaforech), čímž významně snižuje emise výfukových plynů, spotřebu paliva a hluk.
Počítačová simulace a testování ve větrném tunelu stojí za nízkým součinitelem odporu vzduchu, který umocňuje výkonnost vozu a jeho úspornost. S‑Cross se může mezi crossovery pochlubit skutečně výjimečnou aerodynamikou.
Struktura karoserie je tuhá a lehká díky efektivnímu využití vysokopevnostní oceli. Přispívá k vynikajícím jízdním vlastnostem a nízké spotřebě paliva.
Podvozek S‑Crossu byl vyladěn na evropských silnicích, aby zajistil nejlepší možnou kombinaci stability, komfortu a odhlučnění.